Przez teleporadę rozumie się świadczenie zdrowotne realizowane na odległość przy użyciu środków teleinformatycznych. Do realizacji teleporad używa się telefonów o numerach: 882714627, 882714642, 784371638, 784967103, 784967125.
Warunkiem jest zarejestrowanie się na teleporadę w godzinach pracy przychodni telefonicznie pod numerami ogólnie dostępnymi: 48 6642288, 886901002, lub osobiście.
Termin realizacji teleporady ustalany jest nie później niż w pierwszym dniu roboczym po zgłoszeniu lub w późniejszym pierwszym terminie w porozumieniu z pacjentem lub opiekunem.
Kontakt telefoniczny inicjuje lekarz zgodnie z ustalonym terminem. W razie trudności w uzyskaniu połączenia wykonuje trzy próby w odstępach co najmniej 5 minutowych. Jeśli kontakt z pacjentem nie zostanie nawiązany w wyniku trzykrotnej próby realizacja świadczenia zostaje anulowana.
Przed udzieleniem teleporady lekarz jest zobowiązany do potwierdzenia tożsamości pacjenta na podstawie danych zawartych w deklaracji wyboru lub indywidualnej dokumentacji pacjenta.


Teleporady można realizować gdy:

  • nie skutkuje to pogorszeniem stanu zdrowia pacjenta pacjent
  • otrzyma wystarczającą pomoc zdalnie

 

W trakcie teleporady można uzyskać:

  • e-receptę
  • e-skierowanie
  • e-zlecenie na wyroby medyczne
  • skierowanie na badania dodatkowe (laboratoryjne, obrazowe)
  • zwolnienie lekarskie

 

E-receptę, e-skierowanie, e-zlecenie możesz otrzymać w wersji elektronicznej lub papierowej, ważny jest czterocyfrowy kod dostępu, na podstawie którego możliwa będzie realizacja e-recepty i e-zlecenia oraz zarejestrowanie się do lekarza specjalisty i zgłoszenie do leczenia szpitalnego.

Kod dostępu zostanie Ci przekazany drogą sms na podany przez ciebie numer telefonu do przychodni. Znajdziesz także wszystkie informacje na Internetowym Koncie Pacjenta.

W przypadku gdy niezbędne z uwagi na stan zdrowia świadczenie nie może być zrealizowane w formie teleporady lekarz poinformuje Cię o konieczności realizacji wizyty osobistej.